LÆKKER KARTOFFEL/PORRE SUPPE


Jeg har aldrig prøvet at lave kartoffel/porre suppe før jeg forsøgte for første gang den anden dag.

Opskrift:
50 g smør
500 g kartofler (tager bare på øjemål) i små tern
3 store porre i skiver
1 stort løg
2 store fed hvidløg (presses eller hakkes)
1/2 l hønsebouillon
1 dl fløde

Smelt smøret i en stor gryde og tilsæt kartofler, porre og løg. Tilsæt lidt salt og peber og lad grøntsagerne simre under låg i 10 minutter. Tilsæt derefter hønsebouillon og hvidløg og bring suppen i kog og lad den derefter simre i 10 minutter. Suppen kan spises som den er, eller kan blendes. Jeg vælger at blende for at få den lidt tykkere, men det er ikke nødvendigt. Men blender du den, så tilsæt fløden. Suppen er færdig, og man kan spise den som den er eller spise den med lidt creme fraiche og bacon!

Mums siger jeg bare, jeg elsker kartoffel/porre suppe! :)