ANGSTPROVOKERENDE


At have angst er noget forfærdeligt pis. Jeg har haft angst ligeså længe jeg kan huske, og det er kun blevet værre med årene. Den sidste måneds tid har min angst været helt oppe at køre. Mine angstanfald/panikanfald kommer næsten dagligt. Jeg er ikke det mindste i tvivl om at det er stressen i mit liv som forårsager alle de anfald. Det er bare så ubehageligt.

Jeg har verdens bedste familie og de mest vidunderlige venner i mit liv. De er den største støtte og jeg er så taknemmelig for dem alle. Men det er så angstprovokerende at min familie og venner er bekymret for mig. Jeg er typen som er pisse god til at være der for andre, og fortælle folk at de ikke skal stå alene med deres problemer. Jeg tager ikke nej for et svar, når de siger de ikke har brug for det, for det ved jeg at de har. Det er bare så pisse dobbeltmoralsk af mig. Fordi når jeg har problemer vil jeg være alene om dem og skubber alle langt væk fordi jeg føler at det er nemmere når det handler om mine egne problemer. Jeg vil ikke belaste folk med mine problemer, ikke når de har deres at kæmpe med.

Sikke en omgang lort at lukke ud, fordi hvem fanden vil være alene om sådan nogle ting, det er der jo ingen der vil. Jeg har bare bildt mig selv det ind i så mange år, at jeg er overbevist om at det er det eneste rigtige at gøre. Det er bare et mønster som er pisse svært at bryde. Jeg har prøvet, i mange år, men jeg sidder her stadig, med samme problem.

Men her sidder jeg, klokken 03:02 om natten og kan ikke sove fordi stressen har taget over. Stressen som bliver til angst. Det resulterer i en masse søvnløse nætter. Min krop kan bare ikke holde til det, og har været en del syg på det sidste. Jeg blev så syg at jeg måtte et smut på Bispebjerg Hospital for ikke så lang tid siden, og det i sig selv var en skræmmende oplevelse fordi jeg blev "afvist". De havde mange folk som var mere akut end mig, men min egen læge så ingen grund til at se mig. Hvad gør man så? Jeg er træt af at være syg hele tiden, og at ingen kan finde ud af præcis hvad der er galt med mig, og hvad der foregår i min krop ...