LÆKKER CHOKOLADEKAGE


Jeg er virkelig vild med at bage, og denne gang har jeg lavet en super lækker, svampet  og ikke mindst nem chokoladekage. Jeg er normalt ikke til chokoladekage, men denne her er altså godkendt. Både af mig og manden.

Du skal bruge:
200g mel
60g kakao
1 tsk bagepulver
2 tsk vaniljepulver
200g sukker
1 tsk salt
1/2 dl rapsolie
2 1/5 mælk (kan erstattes med vand)


Bland olie og mælk sammen. Bagefter tilsættes kakao, bagepulver, vaniljepulver, sukker og salt. Pisk sammen til det er blandet godt. Tilsæt derefter mel og pisk alle ingredienser godt sammen. Kagen hældes i en kageform og bages i ca. 25-30 minutter ved 175 grader.

Lad kagen afkøle og dæk med glasur, hvis man ønsker.


Udover glasur på kagen, kom jeg lidt kokos chips. Det var virkelig lækkert, med lidt ekstra smag.