MINE TOP 5 JULEFILM


Love Actually, 2003
En lidt utraditionel julefilm, men det gør den ikke mindre god. Man får lov at følge livet for otte meget forskellige par, i forbindelse med deres kærlighedsliv i forskellige løst forbundne fortællinger, i en hektisk måned før jul i London, England. Jeg har set den to gange allerede, fordi den var i tv for ikke så lang tid siden. Hele filmen er rigtig godt lavet, og bare sådan en hyggelig film man ikke kan andet end at blive glad af at se.


The Holiday, 2006
Den her film må uden tvivl være min favorit julefilm, men nok også min yndlings film of all time. Jeg kan ikke tælle på to hænder hvor mange gange jeg har set filmen. Den er bare SÅ god. Alle fire skuespillere, Cameron Diaz, Jude Law, Kate Winslet og Jack Black spiller simpelthen rollerne suverænt. De passer perfekt sammen de fire, og det er nok en af mine favorit film, of all time. Det er en film der bare skal ses, lige meget om det er jul eller ej.


The Santa Clause, 1994
Det her er en hyggelig film der handler om vigtigheden af familien og troen på magien i juletiden. Filmen handler egentlig om en man som uforvarende dræber santa juleaften, og finder han sig selv magisk rekrutteret til at tage hans plads. De har lavet to efterfølgere som ikke er nær så gode som den originale, men historien bag The Santa Clause er rigtig hyggeligt. Uden tvivl en film for hele familien!


Elf, 2003
Det er en tradition for mig at se Elf hvert år, for den har simpelthen så mange minder for mig. Jeg har set filmen alt for mange gange, og den er lige god hver gang. Jeg har allerede set den en gang i år, men det er ikke den sidste. Den kan jeg sagtens nå at se 2-3 eller måske 5 gange mere.


White Christmas, 1954
Denne film er efter min mening en klassiker, på trods af det måske ikke er den mest traditionelle julefilm, selvom titlen måske ville antyde det. Hver gang jeg ser filmen, bliver den kun bedre. Magien i filmen bliver bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Bing Crosby synger herligt og alle hans julesange er på min playliste hvert år. Filmen er bare en man skal se, for den er altså bare god!

Jeg kan varmt anbefale alle fem film, hvis i mangler nogle gode julefilm. Jeg er sikker på i kender nogle af dem, men hvis i ikke gør, så lov mig at se dem. Men det her er jo bare min top fem julefilm. Hvad er jeres top fem julefilm i bare skal se i december måned?