VI HAR KØBT HUND!


Vi har købt hund!

Jeg er vokset op med dyr i hjemmet. Både kat, og hund. Jeg mistede min kat sidste år, da den blev passet fordi jeg var på ferie. Det var en meget uventet situation og siden da, har jeg ville have et nyt dyr. Men tiden har ikke været rigtig, og jeg har været meget i tvivl om jeg ville have en ny kat, eller tage springet og få en hund. Jeg valgte at vente, da jeg var alene. En hund kræver ekstremt meget arbejde, endnu mere når man er alene. Derfor ventede jeg, hvilket var den rigtige beslutning

Heldigvis er min kæreste ligeså stor dyreelsker som jeg. Vi har længe snakket om at få hund, da vi begge to har haft et kæmpe ønske om at få hund. Da vi passede hans mors hund i påsken, blev vi endnu mere vilde efter at få hund. Kort tid efter, sad jeg en kedelig onsdag aften og kiggede som tusinde gange før. Lige pludselig dukkede der det skønneste billede op, af en lille hundehvalp. Det var kærlighed ved første blik, og var ikke et sekund i tvivl om at det skulle være vores. Jeg kontaktede ejeren, og vi tog ud til dem for at se hunden med det samme. Vi var begge to nervøse, for det er et kæmpe skridt, som kommer med meget ansvar. Men da vi først så ham, var der ingen vej tilbage, han var vores!

Vi har haft ham, i en måned og vi kan stadig ikke forstå, at han er vores. Vi kigger ofte på ham, kigger på hinanden og bare smiler fordi vi er så glade for ham. Det var et virkelig stort skridt, for os begge to. Både skræmmende, men også vildt spændende på samme tid.

Bastian, er hans navn. Han er en schæferhund, og er simpelthen den mest rolige, skønne hvalp.

Her er 10 gode tips, til folk der for første gang skal have hund.