FRA ISLANDS BRYGGE TIL TAASTRUP


Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, er jeg flyttet. Jeg er flyttet til Taastrup.

I december 2015, blev den lejlighed jeg boede i på Islands Brygge, til andelsforening. Vi købte den, da det var et tilbud man ikke kunne sige nej til. Islands Brygge har været mit hjem i næsten 3 år, og jeg har været så glad for at bo der. Området er simpelthen så roligt og skønt. Derfor er det uden tvivl en smule sørgmodigt at skulle forlade området, da jeg har mange gode minder på Islands Brygge.

I marts 2016, anskaffede min kæreste og jeg en hund, Bastian. Vi startede vores liv på Islands Brygge med Bastian, fordi vi havde forståelsen af, at man godt måtte have hund i ejendommen. Det måtte vi ikke. Vi blev sure, og irriteret. Der var sket en fejl i kommunikationen mellem min gamle lejer og jeg. Jeg havde nemlig spurgt om husdyr, i forbindelse med jeg skulle have Walther som var en kat, og personen havde fortalt mig at man sagtens må have husdyr. Både hund og kat. Men det viser sig at man må have kat, men hund er forbudt. Vi ville bo på Islands Brygge, men sådan skulle det ikke være.

Vi havde kun en mulighed, og det var at flytte til Taastrup. Heldigvis have vi et andet sted at bo, ellers havde vi virkelig stået i lort til halsen. Jeg er overraskende glad for Taastrup, for lige i det område vi bor er roligt og familie agtig. Vi kan også mærke på Bastian at han er blevet mere rolig, og afslappet af at komme til Taastrup. Han er i forvejen en meget rolig hund, men det var som om at der var for mange forstyrrelser for ham på Islands Brygge. Jeg bliver ofte spurgt om jeg ikke savner København, men for at være ærlig, så nej. Jeg har det godt i Taastrup, virkelig godt. Det er noget jeg aldrig havde troet jeg ville sige, men nu er det sagt.

Vi er glade for Taastrup, og vi kan sagtens se os selv bo her i mange år endnu. Vi må se hvad det bliver til, men indtil videre er Taastrup vores hjem og vi er glade for det!