MOCKTAIL: APPLE PEACH MARTINI


Vi har eksperimenteret med forskellige mocktails her i hjemmet, efter vi har fået vores SodaStream Source. Jeg er god til at få drukket rigelig med vand i løbet af dagen, men manden, not so much. Derfor er SodaStream maskinen genial, for så er det lidt sjovere at få drukket det vand man skal i løbet af dagen når man kan lave en masse forskellige mocktails.

Vi har altid en SodaStream flaske fyldt med vand stående i køleskabet, så den er iskold og klar til at blive lavet om til en lækker mocktail. Vejret er desværre ikke hvad vi har håbet på, men vi drømmer os væk til de tropiske lande når vi nyder vores mocktails ;)


Jeg er virkelig stor fan af appelsiner, æbler og ferskner. Derfor er dette den perfekte mocktail efter min mening. Vi har oplevet at dette har taget pladsen fra vores elsket iste med fersken, for den er bare lidt friskere. Jeg tror dette er en simpel, men lækker mocktail alle vil elske!

Du skal bruge:
1 flaske danskvand
SodaStream Water Mix Free "Apple Peach"
1 appelsin
Isterninger

I vores mocktail kom vi en halv appelsin i hvert glas, sammen med nogle isterninger. Hvis man har det, tror jeg også at en citron ville være lækker. Man kan eventuelt bruge både appelsin og citron. Derefter kommer man smagsvarianten i det kolde danskvand, hvor man bagefter hælder det i glasset. Nemt, ikke?

Næste gang tror jeg at jeg vil skære appelsiner og citron, og smide dem i fryseren. På den måde fungerer de både som smag men også som isterninger, så man ikke behøver isterninger.

I kan også læse om min yndlings mocktail, Cranberry Raspberry Limeade.